NSK

31 juli 2014 - Novosibirsk, Rusland

Hoe oostelijker je komt, hoe Aziatischer de gezichten. Ook steeds meer Japanse auto's met het stuur rechts.

Ik loop een kerkje binnen, waar de priester net een dienst aan het leiden is. Een vrouwenkoor zingt er stemmig bij. Op hetzelfde terrein staat nog een kerk: The Cathedral of the Ascension, met blauw-gouden dak. Er tussenin staat een groot wijwatervat, waar je zo uit kan tappen. Dat had Jomanda ook moeten doen! In de kerk kan je allerlei religieuze dingen kopen, zoals iconen en kaarsen.

Onderweg loop ik door een parkje waar kinderen in elektr. autootjes kunnen rijden e.d.

In Travellers Coffee kijk ik uit op een heel klein kerkje: the Chapel of St Nicolas. Terwijl ik daar zit, komen achter elkaar 3 bruidspaartjes hun zegen vragen.

1. Muriël:
    3 augustus 2014
    Ha moeders, eigenlijk zou je in elk dorpje in een kerk een kaarsje moeten branden!! Leuk hoor om de landschappen en mensen te zien veranderden in het voorbijgaan! Veel plezier, kus
  2. Willeke:
    3 augustus 2014
    Oh wat een leuke foto's. De kerkjes zijn altijd fascinerend vind ik!! Brand maar veel kaarsjes. Je weet nooit waar het goed voor is.xxxx
  3. Arnoldhoogenhout:
    3 augustus 2014
    Ha! hadden die drie bruidspaartjes ook nog een trouwauto?
    Een mooie Alfa Romeo of Porsche met rechts stuur?