Verder met de trein

1 augustus 2014 - Novosibirsk, Rusland

Gelukkig brengt Maxim mij helemaal tot in de coupé. Er zitten  een jonge gozert en twee vrouwen in. Zij blijken vriendinnen te zijn. Later komt er nog even een vrouw bij zitten. In mijn taalgidsje zoekt ze op: wat komt u hier doen? Zo raken we aan de praat. Zij zijn naar Thailand en India geweest. Dus geen Engels verstaan? Nee, lachen ze. Ik heb gelijk begrip voor mijn ontbrekend Russisch. De volgende avond stappen ze uit. Ze moeten nog een heel eind met de auto verder. Dan stapt er een dikke Rus in. Hij zegt helemaal niets. De jonge gozert blijft in zijn bed boven liggen. En ja hoor, binnen 10  minuten liggen beide heren te snurken. ALLE mannen in de coupé snurken tot nog toe. Wurgneigingen krijg je daar van. Ik ga maar thee halen, slapen doe je toch niet. De Samowar levert  24 uur kokend heet water. En door de regen heen zie ik nog steeds de bossen. Gelukkig lig ik lekker warm. s'Morgens om 8 uur moet ik in Irkutsk uitstappen. Hopelijk ben ik dan niet net in slaap gevallen. Er wordt niets omgeroepen, maar op dit station staat de trein 27 minuten stil. Alles gelukt en ik word door Vladimir opgehaald. Hij brengt me naar Listvyanka.

1. Muriël:
    3 augustus 2014
    Ha, gaat die Vladimir met je mee? Of is het een andere? Wel leuk hoor al je verhalen. Als je terugkomt, is het alleen nog een kwestie van bundelen! Jammer van de regen, of brengt dat misschien wat verkoeling? Op de canalparade in A'dam heeft de heftige korte regenbui de pret niet gedrukt!! Wat een feest was het. Nou geniet er van! Hou van je. Kus
  2. Iet Boeve:
    3 augustus 2014
    Fijn weer wat te kunnen lezen, wat een leuke ontmoetingen en heerlijk als iemand dan weet hoe het is niets te verstaan. Een goede tijd in Listvyanka!!! Sterkte met de bosuitzichten! Liefs Iet
  3. Dolf, Marcia, Thorsten:
    3 augustus 2014
    Eerst even de foto's bekeken van Listvyanka via google maps.
    Een beetje spelen met google maps en je ziet een hoop.Het is er erg mooi met een weg die langs het meer loopt. Je hebt er een paar prachtige gebouwen zien we. Het lijkt ons daar wel even aardig toeven. Je reis wordt steeds maar interessanter.
    abracoxxx
  4. Imre:
    3 augustus 2014
    Wat een superleuke verhalen allemaal zeg..wat een avontuur, heerlijk om te lezen. Blijf genieten en ik kijk uit naar de volgende. XX