Alexis

25 juli 2014 - Moskou, Rusland

Geen idee of jullie dit interessant vinden? Anders dan maar voor mijn reisblog...

We zitten samen dus zo'n 24 uur in de trein. Eindeloze berkenbossen met af en toe naaldbomen. Soms een dorpje met houten huisjes, geplaveid met gruis of een karrespoor. Niet veel auto's te zien. Ik weet zeker, dat deze mensen nog geen internet hebben. Alle daken zijn afgedekt met golfplaat, sommige hebben een vrolijke kleur blauw. Rusland is ook zo groot. Hoe lang zal het duren voordat het hele land internet heeft. Als er niet eerst belangrijkere zaken geregeld zijn, zoals goede wegen!

Alexis vertelt dat een huis kopen in Moskou per m2 gaat. Kost zo'n € 5000,- per m2. Dan zou mijn flat dus een half miljoen kosten. Maar een huurhuis wordt per aantal kamers berekend.

Zorg voor ouderen. Al eeuwen zorgen de kinderen voor hun ouders als ze oud zijn. Ze wonen dan bij hun kinderen in. Hij vindt het bijna crimineel om je ouders in een verpleeghuis te stoppen.

Af en toe kijken we naar een film. Het zijn allemaal beroemde films en Alexis ligt af en toe in een deuk.

Ik krijg ook nog wat tips over welke wodka de beste is en zo. En wat ik zeker in Vladivostok moet eten: Butterbrot: besmeerd met een dikke laag boter en belegd met rode kaviaar. Zwarte is ook voor de Russen niet meer betaalbaar.

En ik moet zeker naar Cuba; hij is er twee keer geweest en vond het te gek.

In deze trein is een restauratiewagen en ze hebben er vurrukkulluk eten. Natuurlijk, zegt Alexis, ze hebben een echte keuken aan boord, niet zoals in een vliegtuig.

Opvallend is, dat als er al mensen met kleine kinderen reizen, je ze amper hoort of ziet. Ze worden in de coupé bezig gehouden.

Als we Jekaterinburg naderen, komt de superintendent herself vragen of er nog klachten waren en noteert ze.  Kom daar eens om bij de NS!

En ja hoor, wederom, op de minuut, rijden we het station van Jekaterinburg binnen.

Onderweg was er een toilet verstopt. Dan stappen werklui in en die rijden mee totdat het gefixt is, want de trein rijdt op tijd!

1. Dolf, Marcia, Thorsten:
    28 juli 2014
    Het klinkt allemaal wel gezellig zo met Alexis. Leuk dat je aanspraak hebt en dingen kan delen. Die trein valt reuze mee als we dat zo horen. Wel een lange zit zeker. We kijken steeds uit naar jouw reisblogs. Een goede reis verder.. abraco..
  2. Iet Boeve:
    28 juli 2014
    Is weer boeiend om te lezen en wat leuk met Alexis.Hij lijkt een aardig en beschaafd man.Ik ben benieuwd hoe je de Russen verder zult ervaren qua gedrag en eetgedrag, misschien rare vraag, maar hun gedrag in de hotels in Turlije en Spanje is verschrikkelijk. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit basisgedrag van de Rus in het algemeen is.Avontuur lekker verder, ik wacht op je volgende verhaal. Liefs Weer xxx
  3. Arnoldhoogenhout:
    Ha Ineke,
    Wat leuk om het zo iedere keer te volgen. Fijn dat je het naar je zin hebt. Als je thuis komt heb je niets mee te vertellen...Haha. Ben wel benieuwd naar je foto's, want volgens mij heb je er veel meer dan op je reisblog staan.
    Die mogelijk rare vraag van Iet is helemaal niet raar. Ook mijn ervaringen met Russen zijn verschrikkelijk in het buitenland. Met name Cuba..... Dus ik ben ook benieuwd....
    Veel plezier nog.
    xx
  4. Willeke:
    28 juli 2014
    Leuk dat je Alexis hebt. Gezellig hoor en de trein lijkt me ook best luxe. Ja de vraag van Iet is niet raar. Ik heb er verschillende keren vervelende ervaringen mee gehad
    Veel plezier en goede reis
  5. Imre:
    29 juli 2014
    lieve moeder, waar blijft je volgende verhaal? :) zo leuk om dit allemaal te volgen joh…hele dikke kus, love you! x
  6. Muriël:
    30 juli 2014
    Lieve mam, echt super leuk om dit alles te lezen! Maar nog geen week uit NL en je moedertaal gaat al achteruit... Licht af en toe in een deuk... Oh oh, of is het die goedkope wodka? Nou geeft niet hoor, als je je maar vermaakt! Dikke knuffel van de meiden! Doe voorzichtig! Kus