Irkutsk - 5185 km van Moskou - MT+5 - gem. 22*

4 augustus 2014 - Irkutsk, Rusland

Netjes om 10 u opgehaald. Onderweg is een truck van de weg afgekanteld. Een eind verder komen ons 2 takelwagens tegemoet. Als we het centrum naderen, stapt er een hele kleurige vrouw in. Zij blijkt mijn gastvrouw te zijn: Jeanne. Haar huis is zo mogelijk nog kleuriger. Het is niet mijn gewoonte om foto's van iemands interieur te nemen, maar dit wil ik mijn reisblog niet onthouden. Jeanne legt snel uit hoe het met de sleutel werkt en belt een taxi; ze moet terug naar haar werk. Ik ga maar lopen en dan blijkt hier een Green Line door de stad te slingeren. Hulde!! Ik bezoek kerken en musea, waar ik nog foto's van zal plaatsen. Ook interessante verhalen over Irkutsk.

Zometeen even wat inslaan voor een treinreis van 5-8 16.20 tot 8-8 13.10 uur, alles Moskoutijd. Nooit meer zeggen, dat je lang in de trein hebt gezeten

1. Dolf, Marcia, Thorsten:
    5 augustus 2014
    hahaha als je thuis bent kun je voorlopig geen trein meer zien!xx
  2. Imre:
    6 augustus 2014
    Helluw mother..even een kus van mij. Wat een geweldige reis zeg. Zo leuk om alles te volgen. :) Love you. X
  3. Muriël:
    7 augustus 2014
    Ha lieverd, wat heerlijk toch allemaal. Je kan je echt geen minuut vervelen! Had je toevallig een boek meegenomen? Nou je zal er niet aan toegekomen zijn tot zover. Veel plezier maar weer! Kus