Listvyanka - 4

3 augustus 2014 - Listvyanka, Rusland

Het hotel ligt op de kaart een beetje op een heuvel. Maar als ik na zo'n 700 m via een smal paadje omhoog ben gelopen, ga ik toch twijfelen. Hier begint de stoeltjeslift. Net komen er 2 stellen aangelopen. Ik heb een afslag gemist. Ze lopen wel even met me mee. Onderweg bellen ze een zoon, die hun vragen kan vertalen. Als ze horen, dat ik van A. naar V. reis, beginnen ze spontaan te klappen. En als vertel dat ik alleen reis, krijgen ze bijna een appelflauwte. Of ik nog hulp nodig heb. Wat een aardige mensen toch weer. Ik bied aan een koffie in het hotel te nemen, maar dat wimpelen ze beleefd af. Dan maar in m'n eentje een koffie op het terras.

Daarna het Baikal Museum in. De dame bij de kassa vraagt of ik Duitse ben. Ach, Galantskie, zegt ze vertederd. Ik heb niet veel tijd, want ik wil nog met de veerpont!! mee. Fiets ingeleverd, paspoort ligt al klaar. Dan blijkt dat de veerboot vandaag bij het Museum vertrekt. Good gracious, dan maar een boottocht gemaakt. Je moet toch op en in het Baikalmeer geweest zijn. Asha sms-t om samen te eten. Als we buiten zitten komt een jonge vrouw met haar zoon en collega aan ons tafeltje zitten. Ook zij zijn nieuwsgierig. Ellen is police-officer, haar zoon Nikita (11) vertaalt en haar collega Luba is verlegen. Terug naar 'huis', morgen komt Vladimir II me ophalen voor Irkutsk.

Mocht iemand nog naar India of Dubai gaan, Asha zal ons met open armen ontvangen.

1. Dolf, Marcia, Thorsten:
    5 augustus 2014
    Wat een fantastische mensen zeg! Simpel levend, meelevend en zo gastvrij.Nou we gaan ook maar boeken bij Asha.:-) abracoxx
  2. Arnoldhoogenhout:
    5 augustus 2014
    Geweldig!! Gaaf zo'n boottochtje over het Baikalmeer.
    Veel plezier in Irkutsk.
    XX, Arnold.

(p.s. pak van m'n hart dat je paspoort weer in je bezit is.)