Listvyanka

2 augustus 2014 - Listvyanka, Rusland

Het is toch zo fijn om al die reacties van jullie te krijgen. Echt, zo'n reisblog in het weten dat jullie meeleven werkt nog meer mee om alles te beleven/ onthouden. Is dit een goede zin? Als je steeds bezig bent het Russisch te lezen en uit te leggen wat je bedoelt, met af en toe wat Engels, dan vind je sommige Ned. woorden ineens zo gek.

Vladimir (een andere) brengt me naar L. Het betekent: lariksbomendorp. Er gaat 1 weg naar toe. Tweebaans met af en toe een uitwijkstrook. In plaats van berken schieten nu de lariksen voorbij. Af en toe wijkt het bos voor een dorpje, maar dan ineens ligt daar het Baikalmeer. Immens groot!! En van een ontroerende schoonheid.

Het bevat 20% van de zoetwatervoorziening van de hele wereld.

Het gasthuis staat in een straat haaks op de boulevard. Mijn 'bestelling' die ik het universum heb ingeslingerd, wordt bewaarheid: een prachtig houten huis, met een eigen kamer + toilet.

Mijn gastheer draagt de bagage naar binnen. Fantastisch: door het linkerraam zie ik het Baikalmeer en door het rechter de bergen, nou ja, 800 m.

Eerst even een ATM zoeken. Er staan 2 Amerikaanse jongens voor. Niet pinnen, de automaat heeft zijn c.card ingeslikt. Ik vrees, dat deze automaat graag buitenlandse cards lust.

Ik heb nog net genoeg voor koffie met pannekoekjes met rode kaviaar. Ja, dan toch maar iets lekkers eten van je laatste geld? Kosten: 400 RUB.

Overal in het dorp wordt omul gerookt. Een ijzeren ton voor de deur en proberen geld te verdienen. Deze vis komt alleen hier voor.

Het is heerlijk weer, de zon schijnt weer - 22 *.

Even aan het strand genieten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Muriël:
    4 augustus 2014
    Jemig, 20% van de zoetwatervoorziening? Dat moet een immens meer zijn!! Laten we nou toch maar zorgen dat de banden met Rusland niet verslechteren... Veel plezier en geniet van je paleisje! Kus
  2. Arnoldhoogenhout:
    4 augustus 2014
    Wat een heerlijke belevenis lijkt me dat? strand, zoetwatermeer, houten huisje, 22 graden, een zeldzaam gerookt visje en wegspoelen met wat kaviaar.....
    decadent hoor........