Listvyanka - 2

2 augustus 2014 - Listvyanka, Rusland

Het Baikal Museum schijnt de moeite waard te zijn. Onderweg ontwaar ik een bord met o.a. museum er op. 1 km naar rechts. ???? Is dit het? Toch maar even naar binnen. Daar zit Boris; hij heeft een privé museum ingericht met edelstenen / vondsten van overal waar ze maar te vinden zijn. Hij heeft ook nog kopieën van enkele Fabergé-eieren. Hij kan er heel veel over vertellen (half Engels, half Russisch).

Toch maar verder naar dat andere Museum. Ik vraag de weg: nog 2 a 3 km!!!! My goodness, dat is wel leuk, maar dan ben ik daarmee een halve dag kwijt. Morgen dan maar. Als ik op een muurtje zit, komt een jonge griet die ik al eerder heb gezien in het café, naar me toe. Asha, uit India. Ik nodig haar uit samen wat te gaan eten. Ieder café moet Wi-Fi hebben, dus dat is gelijk handig. Zij is 40, accountant bij de Wereldbank van de VN en volgens mij zijn er nog maar weinig landen waar ze NIET is geweest. Zelfs in IJsland. Nu is ze voor haar werk net naar Dubai verhuisd.

Binnen in het cafe is een feestje aan de gang, waar het heftig aan toe gaat. Een wat oudere man komt met champagne en 2 glazen naar ons toe en vraagt of we ook mee willen doen. Nou, liever niet, gezien de meiden die af en toe naar buiten komen waggelen.

We lopen samen dezelfde kant op, naar onze guesthouses. Asha neemt nog foto's van wat kopmeeuwen. Ze kan 700 foto's op haar card laden en die zet ze s' avonds dan op haar laptop. Lachen zeg.

1. Dolf, Marcia, Thorsten:
    4 augustus 2014
    Zo te lezen is het daar erg gezellig!:-)
  2. Iet Boeve:
    4 augustus 2014
    wat boeiend en fantastisch dat je een eigenkamer hebt met uitzicht en plastuimte, heerlijk even privacy na het treingebeuren. Bart zegt dat een deel van dit meer verloren is gegaan, opgedroogd of zoiets?ik zal het eens nazoeken op internet. Door jou zo te volgen reis je gewoon een beetje mee, leuk zo'n reisblog en we keep in touch, dat is extra leuk.we zitten nu even in Scheveningen, heb tv in orde gamaakt voor Threes en gaan dadelijk een visje eten met zijn drietjes, vanavond weer thuis.Lieverd geniet weer verder en tot gauw horens, knuf Iet, ook van Bart xxx