Listvyanka - 3

3 augustus 2014 - Listvyanka, Rusland

Zondagochtend - de douchecabine is nog supersonischer dan de vorige. Er komt echter alleen water uit als je de knop van de slang ingedrukt houdt. Stopcontacten (alle op mijn slaapkamers zijn dichtgestopt), schemerlampjes (tijdens deze reis er 1! bij Yulia gezien) en water zijn schaars. In L. hebben ze het grootste meer van de hele wereld voor de deur, en dan dit. Lachen hoor.

Bij het ontbijt krijg ik de beloofde omul geserveerd. Gevuld met wat gestoofde groente. Fkoesny (lekker).

Ik moet nu naar het Baikalmuseum zien te komen, want daar vlakbij is een ATM in het Baikal Hotel. Het is een oud hotel uit de sovjettijd, dus altijd interessant. Ik vraag Dan of de bus rijdt, want er is een halte bij het Museum. 'So and so', zegt hij. Jemig, ik ga echt niet die 5 km heen en dus ook weer terug lopen. Dan maar een fiets huren. Ik heb gisteren van Asha 300 RUB gehad (omdat ik het eten had gepind) en daarmee kan ik net een fiets huren. Ik moet wel mijn paspoort inleveren. Is it safe, vraag ik. Ja, het gaat in het laatje van het krakkemikkige, houten bureau. Er zit wel een slot op, dat wel.